Life is Beautiful~

I need you to pay attention to what I have to say. I don't really know how to put this... so I'll let the first 3 words of this message explain it.

Never Say NEVER

WHEN YOU FEEL LIKE GIVING UP, REMEMBER WHY YOU HELD ON FOR SO LONG IN THE FIRST PLACE!

Tuesday, June 12, 2012

Final Year Student Life

Berhabuk rupanye blog aku ni.. Berabad tak update.. Since final exam da nak habis, next paper pon lagi 10 days, tak salah la rasenya aku nak kemas kini kan blog ni.. hahaa


HELLO WORLD!!
Final year student in UTM, Skudai


Harus lah aku bercerita pasal PSM a.k.a Final Year Project aku ennn.. ah! xda2! aku nak cerita pasal FYP aku jugak! Setelah bermacam-macam onak duri hutan belantara aku lalui, segala titik peluh aku keluarkan tuk hasilkan product ni dan titik2 yang lain, tak luak aku rase kalau nak habis kan satu page khas tuk FYP aku. hahaa 
Kirenye, aku tengah practice la ni nak tulis thesis anti macam mane. Tulis kat blog duluuuu~


Project Title: Vending Machine Monitoring System
Vending Machine Controller Unit connect to Database Vending Machine to monitor stock availability through wireless communication update. 

Abstract: Nak kene tulis ke? Tak payah la kann.. bukan korang yang evaluate pon kan? hahaa... Aku tunjuk gambar jek laaa.. tu yang nak tengok sbenor nyeee.. 


Vending Machine Controller Unit
OK~ So gambar yang nampak macam hebat ni sebenarnya tak pon.. sambung-sambung, program-program sikit.. and WALAH! jadi la vending machine yang berkelip-kelip kalau tekan butang hitam banyak tuh.. 
Tapi! jangan ingat sebarangan okeng~ Di sebalik kesenangan tu ade kesusahan nyaa.. *eceh! padahal FYP baru~

Vending Machine Database Website
OK~ so ini lah hasilnya lepas bermain dengan programming menggunakan HTML, PHP and MySQL.. haaaa! nampak hebat kan? ke tak? hahaaa ok, xkesah laaa.. coz panel xappreciate effort aku buat! puihhh~

Ade ke patut Panel "M" cakap : Ala, keje die beli component pastu program sikit, pastu sambung2 jekk..

Apa die ingat program aku HELLO WORLD je keeeeee~ puiiih~ Tapi xkesah laaa, da lepas.. kuikuikui ..


HAAA! ni laa GUI development aku~ Data update melalui GUI ni la terus pergi website.. paham x? Tak paham ennn.. tak yah paham, tgk jek gambar and be impressed with it! kahkahkah~

So, basically tamat la sudah FYP aku! jiyyeaahhhh! Now nak wat thesis, si gemok dan si kurus da hampir nk siap.. *you know who u are! muahahaha~

No comments: